Strefa dobrych emocji Jacek Kielin

Superwizje

mgr Anna Kielin

mgr Jacek Kielin

mgr Adriana Domachowska-Mandziak

mgr Magdalena Nawrocka

mgr Dominika Dopierała

NordoffRobbinsPolska

Najlepiej uczyć się analizując własną pracę z uczniem. To bardzo praktyczny sposób własnego rozwoju zawodowego. Takie szkolenie nazywa się superwizją.

Chcielibyśmy zaproponować Państwu możliwość skorzystania z superwizji waszej pracy. Możecie nas zapraszać do siebie celem omawiania prowadzonego przez was nauczania lub terapii.

Możecie nas zapraszać także jakiś czas po szkoleniach jakie prowadzimy, celem omówienia wdrażania w praktyce nowych rozwiązań i pomysłów. Mamy wieloletnie doświadczenia superwizji własnej pracy oraz prowadzenia superwizji dla innych specjalistów (np. pedagogów).

Superwizję prowadzimy w oparciu o analizę filmów z zajęć. Każdy nauczyciel lub terapeuta może samodzielnie wybrać sobie to, co chce nam pokazać. Film może być jeden lub składać się z kilku niepowiązanych fragmentów . Maksymalny czas filmu to ok. 15 minut. Na filmie przyglądamy się funkcjonowaniu jednego ucznia lub grupy uczniów. Oprócz filmu analizujemy diagnozę i indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (o ile taki został opracowany). Zachęcamy zwłaszcza do pokazywania nam zachowań trudnych uczniów lub problemów i wątpliwości jakie mają nauczyciele (ogólnie pedagodzy) w swojej pracy. Nowe spojrzenie na sytuacje trudne, niejednokrotnie pozwala nauczycielowi poradzić sobie z nimi.

 

 

W superwizji zazwyczaj bierze udział w sposób czynny cały zespół. Jest to bowiem świetna forma uczenia się od siebie nawzajem. Celem superwizji jest zwiększenie poczucia wartości własnej terapeutów i nauczycieli, ich kompetencji, precyzji myślenia, chęci do pracy i radości z wykonywanej pracy. Dobre emocje towarzyszące superwizji to podstawowa zasada jaką się kierujemy. Bardzo ważnym efektem prawidłowo prowadzonych superwizji jest umiejętność wzajemnego wspierania się specjalistów w swojej pracy.

Na jednym spotkaniu popołudniowym możemy maksymalnie przeanalizować pracę z dwoma, trzema uczniami.

Jednokrotna analiza pracy z konkretną osobą nie wyjaśni wszystkich wątpliwości. Być może zasieje nowe. Nie jesteśmy też wstanie na jednym spotkaniu, przeanalizować wszystkich aspektów pracy z konkretną osobą i całości realizowanego z nią programu edukacyjno-terapeutycznego. Tak więc na kolejnych spotkaniach może być konieczna i potrzebna analiza pracy z tym samym uczniem. Każdorazowo decyzję o tym, co będzie analizowane na superwizji podejmują zainteresowani nauczyciele.

Naszym ostatecznym celem w pracy z każdym zespołem jest doprowadzenie do sytuacji w której nie będziemy już potrzebni. Po jakimś czasie zespół powinien opanować umiejętność samodzielniej analizy własnej pracy. O superwizję poprosiły nas następujące placówki:

 

CENA JEDNEGO SPOTKANIA Z ZESPOŁEM WYNOSI: 1500 ZŁ