Szkolenia dla psychologów

Dlaczego „Strefa dobrych emocji’?. Emocje, dobre emocje, to klucz do rozwoju. Dobre emocje otwierają nas na na życie. Doświadczanie dobrych emocji zmienia nas radykalnie. Jak myślę o własnym życiu, to najbardziej wdzięczny jestem ludziom, którzy okazali mi pozytywne emocje. W doświadczaniu dobrych emocji, kryje się siła pozwalająca nam uwierzyć w siebie, dająca nam odwagę postawić w swoim życiu kolejne kroki i zmierzyć się z przeciwnościami. Dobre emocje najbardziej są nam potrzebne wtedy kiedy czujemy się mali, bezbronni, słabi, kiedy rozumiemy, że nie jesteśmy w porządku wobec innych, kiedy jesteśmy na życiowym zakręcie. Osoby z niepełnosprawnością intelektualną, z jakimi pracujemy, jeszcze bardziej takich emocji potrzebują. Dobre emocje to podstawa wszelkich oddziaływań terapeutycznych, wychowawczych i edukacyjnych. Dobre emocje budują dobre relacje. Relacje z innymi ludźmi najsilniej determinują jakość życia każdego z nas. Jeżeli otaczają nas pozytywni ludzie, to chce się żyć! Jeśli „czarne charaktery” to tylko w łeb sobie strzelić… Jakość życia naszych podopiecznych, także najsilniej zależy od jakości relacji z innymi ludźmi, w tym także z nami – specjalistami od terapii i nauczania.

Ostatnio zrozumiałem (pod wpływem mądrej lektury), że od pozytywnych emocji zależny jest nie tylko nasz rozwój społeczny, ale także – w najbardziej podstawowym zakresie – rozwój poznawczy i intelektualny. Każde pojęcie którym posługuje się nasz umysł, może być zrozumiałe, jeśli nacechowane jest emocją. Pojęcia od tych prostych, po najbardziej abstrakcyjne, mają dla nas znaczenie tylko wówczas jeśli potrafimy odnieść je do jakiegoś emocjonalnie znaczącego doświadczenia. Na przykład używając kubka doświadczamy praktycznej przyjemności z możliwości jego wykorzystania. Tylko dlatego rozumiemy czym są kubki! Ta prawidłowość dotyczy absolutnie wszystkich pojęć jakimi się posługujemy. Nasze poznanie, nasze osiągnięcia, cała nauka i nasza ludzka cywilizacja zbudowana jest na pozytywnych emocjach.

W ofercie Strefy Dobrych Emocji stawiamy na merytoryczną jakość szkoleń i ich praktyczną przydatność w pracy specjalistów zajmujących się wspieraniem osób z niepełnosprawnością intelektualną.

Dla mnie bardzo ważne jest, aby prowadzący szkolenia nie tylko dobrze rozumieli to co przekazują, ale i czuli przekazywane treści. Aby wiedza, którą się dzielą była dla nich osobiście ważna. Aby doświadczenie które mają, wynikało z ich rozwoju zawodowego.

Ponad to, prowadzący szkolenia, oprócz zaangażowania, doświadczenia oraz kompetencji merytorycznych, powinni umieć uczyć innych. To bardzo ważne, aby kursanci nie nudzili się na zajęciach, a czas mijał im szybko w sympatycznej i miłej atmosferze. W ofercie Strefy Dobrych Emocji będę umieszczał wyłącznie szkolenia spełniające te kryteria.

Prowadziłem szkolenia w dużych miastach takich jak Poznań, Warszawa, Kraków. Konin, Gdańsk ale i w małych, takich jak Jaszkotle, Jeziernik czy Sikorzyno. Wszędzie tam spotykałem specjalistów mających potrzebę zawodowego rozwoju, otwartość na nowe doświadczenia i wymianę myśli. Mam nadzieję że kursy dla pedagogów, psychologów, logopedów i innych specjalistów pracujących z osobami niepełnosprawnymi intelektualnie spełnią Państwa oczekiwania.

Szkolenia dla specjalistów pracujących z dziećmi i młodzieżą

Jak pracować niedyrektywnie z dziećmi niepełnosprawnymi?

Jak pracować z osobami z głęboką wieloraką niepełnosprawnością?

Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić, ale nie mogą?

Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?

Jak konstruować indywidualny program edukacyjno­-terapeutyczny?

Terapia oparta na refleksyjności, czyli jak wspierać rozwój umysłu dziecka z zaburzeniami ze spektrum autyzmu

Proces wprowadzania dziecka z diagnozą spektrum autyzmu do grupy rówieśniczej

Szkolenia dla specjalistów pracujących z młodzieżą i dorosłymi

Jak rozwijać aktywność twórczą u osób niepełnosprawnych?

Model zatrudnienia wspomaganego „Znaleźć – Przeszkolić – Utrzymać”

Narzędzia coachingowe w doradztwie zawodowym

Rozmowa doradcza, jako kluczowa umiejętność w pracy doradcy zawodowego

Rola terapeuty w kształtowaniu przestrzeni sprzyjającej rozwijaniu autonomii osobistej…

Marzec 2017

pon wt śr czw pt sob nie
1
  • Superwizja
2
3
  • Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciały by mówić ale nie mogą? (AAC)
4
  • Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciały by mówić ale nie mogą? (AAC)
5
6
7
8
9
  • Superwizja
10
  • Jak nauczyć porozumiewania się dzieci... (AAC)
11
  • Jak nauczyć porozumiewania się dzieci... (AAC)
12
13
14
15
  • Superwizja
16
  • Superwizja
17
  • Jak konstruować IPET?
18
  • Jak konstruować IPET?
19
20
21
  • Superwizja
22
  • Superwizja
23
  • Superwizja
24
  • wykład
25
  • Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
26
  • Jak pracować z rodzicami niepełnosprawnego dziecka?
27
  • Konferencja
28
29
30
  • Rola terapeuty w rozwijaniu autonomii osobistej i życiowej dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną
  • Superwizja
31
  • Rola terapeuty w rozwijaniu autonomii osobistej i życiowej dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną

Zamówione szkolenia

27 marca 2017
  • 27-27.03 Lublin
    Konferencja

30 marca 2017
  • 30-31.03 Zgierz
    Rola terapeuty w rozwijaniu autonomii osobistej i życiowej dorosłych osób z niepełnosprawnością intelektualną

  • 30-30.03 Warszawa
    Superwizja

1 kwietnia 2017
  • 01-02.04 Gorzów Wielkopolski
    Jak pracować niedyrektywnie z niepełnosprawnymi dziećmi?

5 kwietnia 2017
  • 05-05.04 Pruszcz Gdański
    Superwizja

6 kwietnia 2017
  • 06-06.04 Poznań
    Strefa Dialogu

7 kwietnia 2017
  • 07-08.04 Barlinek
    Jak nauczyć porozumiewania się dzieci, które chciałyby mówić ale nie mogą? (AAC)

11 kwietnia 2017
  • 11-11.04 Lębork
    Spotkanie z rodzicami. (Światowy dzień autyzmu)

12 kwietnia 2017
  • 12-12.04 Puck
    Superwizja